Sunday, February 1, 2009

RAKYAT PERAK CONTOHI TERENGGANU

Masihkah kau Ingat di Terengganu, selepas kekalahan BN, dan PAS mengambilalih kuasa kerajaan Negeri, Rakyat yang bijak menilai setiap pemimpin PAS. Pemimpin yang kononnya perjuangkan agama untuk rakyat tetapi mereka ditipu, cara mengambilalih kuasa macam orang yang tidak beradap walaupun berserban tinggi.

Rakyat Terengganu telah bersatu hati mahukan perubahan dan kembalikan kuasa kepada kerajaan BN. Mereka tahu PAS tidak mampu memainkan peranan sebagai sebuah kerajaan yang mampu membela dan perjuangkan Agama, bangsa dan Negara, Berceramah tiada masalah tetapi perlaksanaan ….tiada kemampuan langsung.

Kepentingan rakyat tidak dijaga, kanak-kanak lagi menderita. Anak-anak di Tabika Kemas kelolaan Kerajaan Pusat tidak di benar masuk sekolah. Bangunan dikunci, kononnya bangunan Sekolah, Kerajaan Negeri yang punya. Kenapa masa depan anak-anak yang menjadi mangsa.

Rakyat Perak bangunlah segera. Fikirlah dengan hati yang waras dan fikiran terbuka. Memang bukan MB yang tulis surat tutup semua Tabika Kemas tapi arahan tetap dari kalangan Exco atau orang yang sama. Zaman BN tiada larangan nak buka PASTI kelolaan PAS. Walaupun jelas pada baju aktiviti “ADIK SOKONG PAS” . Kerajaan BN tak pernah ajar membenci orang dan menghadkan pergaulan sesama sendiri.

Kembalikan kuasa politik kepada yang betul-betul perjuangkan Melayu. Tiada alasan 999 diberikan kemudahan kepada bekas ahli komunis yang pernah cuba musnahkan Negara.
Siapa pejuang bangsa Melayu yang pernah dapat hakmilik 999 tahun.

Kata MB, telus dalam memberikan tender tak kira projek apa tetapi bagi menyalurkan bantuan RM1 juta kepada ibu-ibu tunggal dan rakyat miskin, ‘direct nego’ cara yang dikutuk tetap dilaksana kerana syarikat dimiliki oleh Exco kanan Perak untuk menyalurkan bantuan tersebut. Sekali buat dah kata negeri berkebajikan. Boleh hidup ke mereka diberi bantuan sekali setahun ini. Cerdik betul mainan PAKATAN. Dahlah tak telus buat sekali dah nak jadi hero.

Satu lagi peristiwa Ribut di Meru, bantuan tiba selepas 3 hari. Bila atap sampai orang pakatan terus utamakan kawan-kawan pakatan bila tak cukup bertekak sesama sendiri.MB kata bagi RM500, tapi bila buka sampul kurang RM200, Mana lagi baki, saja cakap nak meninggi diri ke. Nak ikut ke MB janji begini,

YB DUN Manjoi dah bagi petang tu juga, tak payah nak tunggu 3 hari sempatlah baiki sebelum hujan melanda lagi. Inilah pemimpin yang dicari bukan yang pandai menabur janji

Dah berkuasa masih berceramah macam pembangkang, memang dah tak ada kerja lain. Asyik mainkan isu kerajaan Pusat tak bagi bantuan kewangan dan kerajaan Pakatan masih baru memerintah. Berapa banyak kawasan balak diluluskan, mana duitnya. Negeri Perak dah terima RM4 billion pelaburan . Mana duitnya. Negeri Perak arahkan Dewan Bandaraya dan majlis bandaran kutip cukai pintu tertunggak, dah banyak orang bayar kerana takut disita, mana duitnya.


Kemana duitnya……camry 2,4 VVTI hitam untuk setiap exco lebih RM2juta
Kemana duitnya……tampung tiket bola yang diturunkan harga
Kemana duitnya……kandang babi Mega 2 di Kamunting,
……menggantikan pusat tahanan ISA

Sebelum lebih parah, janganlah kita orang Melayu

WIN SORAK, LOST PERAK……again

Bersatulah…… demi masa depan anak-anak kita

No comments: